W dobie globalizującego się rynku i stale rosnącej konkurencji konieczne jest poszerzanie grona swoich klientów i kontrahentów. Tych szukać można nie tylko w granicach kraju, ale i poza nimi. Aby jednak móc mówić o zdobywaniu zagranicznych Klientów, najpierw trzeba zaistnieć w ich świadomości. Sposobem na to są misje gospodarcze. Jakie firmy mogą na nie pojechać i jakie korzyści odniosą dzięki uczestnictwu w targach handlowych?
Spis treści
Czym jest misja gospodarcza?
Jako misję gospodarczą określa się zorganizowany wyjazd do wybranego kraju w celu nawiązania kontaktów handlowych. Największym zainteresowaniem cieszą się misje branżowe, w których czasie poznać można firmy działające w podobnym obszarze podczas zorganizowanego wyjazdu firmowego.
Na czym polega misja gospodarcza?
Programy misji gospodarczych są niezwykle zróżnicowane, jednak zazwyczaj obejmują wizyty w zagranicznych instytucjach i firmach, spotkania biznesowe, targi handlowe, spotkania bilateralne. Zaplanowanie i zorganizowanie tak intensywnego programu wiąże się z dużym nakładem pracy, czasochłonnością i niemałym stopniem trudności. To, dlatego firmy nie organizują misji samodzielnie, ale zlecają specjalistom. Zadaniem takich biur podróży jak East Travel jest czuwanie nad kwestiami logistycznymi takimi jak transport, zakwaterowanie, przygotowanie materiałów promocyjnych, przeprowadzenie analizy szans wejścia na rynek. Jednym słowem organizator odpowiedzialny jest za kompleksową obsługę.
Misja Gospodarcza z East Travel dedykowana jest przedsiębiorstwom działającym w różnych branżach. Z tej opcji promocji skorzystać mogą zarówno firmy z branży meblarskiej, produktów spożywczych, odzieżowej, przemysłu ciężkiego, IT i wielu innych. W misjach gospodarczych organizowanych przez East Travel brać mogą udział zarówno doświadczeni eksporterzy, jak i firmy dopiero rozpoczynające działalność na tym polu. Większość uczestników to małe i średnie przedsiębiorstwa.
Indywidualna czy zbiorowa – na jaką misję gospodarczą jechać?
Misje gospodarcze standardowo dzieli się na indywidualne oraz zbiorowe. Te pierwsze oznaczają, że miejsce, ilość osób, program oraz termin wyjazdu ustalane są indywidualnie z firmą – uczestnikiem. Drugim rodzajem misji jest zbiorowa. Oznacza ona, że w wyjeździe bierze udział kilka firm lub osób z jednej branży. Program, termin i miejsce misji są wcześniej ustalane przez organizatora. I jedne i drugie misje pozwalają skorzystać z zalet tej formy promocji, jednak za optymalne uważa się te indywidualne. Są one bowiem dopasowane do potrzeb poznawczych przedsiębiorstwa.
Jakie są korzyści z uczestnictwa w misjach gospodarczych?
Misja gospodarcza to przede wszystkim okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Te przełożyć mogą się na nowe współprace, zwiększenie sprzedaży, wejście firmy na nowe rynki. Nawiązane kontakty pozwalają także na wymianę spostrzeżeń dotyczących rynku i funkcjonujących na nim rozwiązań. Często zwykła rozmowa, spojrzenie z innej strony pozwala na rozwiązanie problemów, z którymi boryka się firma, niekoniecznie korzystając z rozwiązań integracji firmowych.
Nie można też zapominać, że misja gospodarcza to ogromna szansa na przedstawienie swoich produktów lub usług przyszłym kontrahentom. W czasie spotkań biznesowych czy targów handlowych istnieje możliwość zaprezentowania kompleksowej oferty.
Targi handlowe są również świetnym sposobem na podpatrzenie konkurencji – tej zagranicznej. Często może ona pochwalić się innowacyjnymi rozwiązaniami czy wykorzystaniem najnowszych technologii. Zaznajomienie się z nimi pozwoli na późniejsze wykorzystanie w biznesie, a przez to wyprzedzenie krajowej konkurencji. W czasie misji poznać można również obyczaje handlowe innych krajów i wymagania np. prawne, co w przyszłości ułatwi prowadzenie biznesu. Rozpoznanie rynku i konkurencji branżowej, a także profilu konsumentów umożliwi zaplanowanie działań promocyjnych czy sprzedażowych.
Misja gospodarcza to obecnie najtańsza bezpośrednia forma dotarcia do zagranicznego partnera biznesowego. Pozwala na spotkanie z nim w miejscu, gdzie prowadzi on działalność gospodarczą. Sprawia to, że misja to nie tylko sposób na nawiązanie kontaktu, ale też z możliwość rozwoju własnego biznesu na zagranicznych rynkach.
Zainteresowany misją gospodarczą? Skontaktuj się z biurem podróży East Travel i wybierz kierunek swojej podróży!